Op trektocht..

vrijdag 23 april 2010




















Broek wordt ....

De zoon trekt er regelmatig op uit, verrekijker rond de hals, natuurboekjes onder de arm. Bovendien is hij een echte verzamelaar en hij sleept altijd vanalles mee naar huis. Een tasje om al die spulletjes mee te nemen zou misschien toch wel handig zijn. Ergens tussen het verstelwerk (dat eeuwig ligt te wachten op een nieuwe knoop of zoom) vond ik deze broek, die een knop miste en een scheurtje in zn achterwerk had. Ondertussen is het al niet meer de moeite om de broek te repareren, want ze is toch al te klein.

Tijd voor een nieuw leven als tas dan maar. Inspiratie voor dit projectje vond ik bij deze "field bag".


Ik oefende mijn bieslintjes stikken nog eens, maar ik kan het nog steeds niet zonder vloeken. De rest was behoorlijk eenvoudig en ging zeer snel vooruit. Alleen de schouderbanden waren problematisch. Ik wilde geen andere stof gebruiken, enkel de broek, maar het was een halflange broek en ik had niet genoeg stof voor 1 lang lint of 2 lange linten. Daarom stikte ik verschillende stukken aan elkaar. Ik naaide er meteen een lint mee in om alles snel te kunnen keren, maar helaas was mijn stof door al die stiksels te stug om binnenstebuiten te keren en halverwege stropte alles. Na heel wat geknip, gestik en gefoefel raakte de schouderband toch klaar, niet koosjer en volgens de regels van de kunst, maar ach, wat extra stikseltjes maakt de tas nog wat stoerder en nonchalanter, toch?


Dit had ik nodig om deze tas te maken:
een oude broek, bieslint, stikzijde.
Van de broek bleven nog een gaatjeselastiek een rits en 2 zakken over, die gaan in de lappenmand, daar doe ik misschien nog eens iets mee.



1 opmerking:

  1. Amai, wreed wijs! Ik heb hier net jouw blog ontdekt; je maakt echt superleuke dingen!

    BeantwoordenVerwijderen