Schoolgerief

maandag 12 september 2011


Ik ben dus niet zo'n rappe en deadlines halen is absoluut niet mijn ding! Zéker niet als die deadline toevallig ook nog eens 1 september heet. Ik ben zo iemand die haar sneeuwlaarzen nog moet gaan halen bij de eerste sneeuw en dan verbijsterd vaststelt dat de rest van de mensheid dat al in de zomer deed en ik  bijgevolg absoluut geen keuze meer heb. Vandaar ook mijn zomerschoenen op het einde van de zomer en nu dus de pennenzakken half september...


Wat deze 2 betreft ben ik trouwens overgeschakeld naar de flaploze versie van spiegelstiksels - de titel beloofde "pennenzakken voor perfectionisten zonder geodriehoek" en ik dacht: da's iets voor mij - hoe minder toestanden eraan te pas komen die mij aan de gehate wiskundelessen terug doen denken (een geodriehoek is absoluut zo'n atribuut), hoe beter! Maar blijkbaar is het deel "perfectionist" niet voor mij bestemd - om 1 of andere reden vielen de openingen niet perfect op elkaar, waardoor ik toch niet zo'n mooie balkvorm kreeg als de eerste keer, toen er nog flapjes binnenin zaten. Er was altijd wel een zijde iets langer of een hoek wat schever -  zou een geodriehoek dan toch zo zijn nut hebben? Volgende keer probeer ik de flaploze versie op zijn oontjes met geodriehoek nog eens uit, maar aangezien ze het zelf al heeft over gezucht en gefoeter in haar uitleg, overweeg ik ook om me bij de flapjes neer te leggen in de toekomst!  Er volgt nog meer schoolgerief trouwens, eens kijken of ik dat allemaal dit schooljaar nog klaar krijg...?

Stofjes: Michael Miller bij Julija's

6 opmerkingen:

  1. Ze zien er toch goed gelukt uit! Heel erg mooie stofjes! Benieuwd naar wat je nog maken zal...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, troost u, ik vind die flapjes helemaal niet erg en mijn kinderen ook niet. Probeer gerust mét geodriehoek. Bovendien vind ik ze ook iets steviger in de hoeken als ze wél flapjes hebben. Perfectionist zijn hoeft eigenlijk niet altijd, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leg u maar neer mij de flapjes!

    Oh, en bij mij was het dus omgekeerd: eerst die van Oon en dan (na het opbergen van de naaimachine) de herinnering aan spiegelstiksels. Volgend jaar beter! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo'n leuke stofjes seg!

    En er is toch niets ergs aan flapjes? Nu ja, ik vind toch niet dat dat in de weg zit... En indien toch, kan je ze afknippen en het stiksel wat 'verbergen' met biais? Of is dat niet perfectionistisch genoeg? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen