Koudwatervrees

maandag 27 augustus 2012


Ik moest nog wat koudwatervrees overwinnen. Mijn tricot-experimenten waren in het verleden niet zo bijster succesvol geweest, zodat de tricotstofjes in mijn kast een tijdlang straal genegeerd werden. 
Deze zomer moest ik het nog maar eens wagen, zo daagde ik mezelf uit.
Bloed, tranen en nachtwerk, dat vreesde ik al toen ik de lap tricot ter hand nam, maar dat was paniek voor niks, zo bleek.



Ik koos deze keer (volledig tegen mijn gewoonte in) eens  voor de veilige weg en maakte het alombekende 7828 oftewel ook bekend als het king-louie-patroontje, origineel is het niet - I know, u zag ondertussen waarschijnlijk  duizend van deze  kleedjes passeren! Uitgebreide virtuele uitleg, een tutorial en knip- en stiktips zorgden er wel voor dat dit comfortabele kledingstuk in een handomdraai in elkaar zat! Wel ja - schrik voor niks, er volgt vast nog meer van dat.


Patroon: Burda 7828
Handleidingen en tips: Mina Dotter en Leuvens Stiksel
Tricot tips: Mamasha en Rae


33 opmerkingen:

  1. Blij dat je over je koudwatervrees heen bent, want tricot is een zaligheid om te naaien/dragen eens je 'den truuk' beet hebt. Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is supergoed gelukt zeg! Mooie stof. Ik vind tricot vooralsnog doodeng. Zeker omdat ik geen overlocker heb.
    Groet,
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik ook niet, dit maakte ik met de gewone machine!

      Verwijderen
    2. Is ook mijn plan dus blij dat het bij jou blijkbaar toch zo vlot ging...beetje minder vrees aan deze kant dus ook ;-)

      Verwijderen
  3. Mooi kleedje is dit geworden! En tricot het blijft toch altijd een uitdaging. :-)
    Liefs,
    Veeeeertje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey, wat een mooi tricootje heb je daar op de kop kunnen tikken ! Staat je super, zeker in combi met die rode laarsjes ! Dé max !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, een superkleedje! Ook fan van de botjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit model blijft gewoon zo leuk, ander stofje en je hebt weer een heel andere jurk. Ik heb er deze zomer drie afwisselend gedragen en echt....dan zit een spijkerbroek nu helemaal niet zo lekker meer. Ik heb nu een lap klaarliggen om van hetzelfde patroon een shirt met lange mouwen te maken...ja, voor op die spijkerbroek.

    Het stofje is overigens geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 't Is toch een schoon modelleke hè! Zou ik het ook eens niet aanschaffen... twijfel, twijfel...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Red boots, mijn favoriet! Klaar voor het najaar, heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Eenvoud siert de mens! Heel mooi!

    En ook hier koudwatervrees voor tricot (dit jurkje staat ook nog op mijn lijstje)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi! Schoon tricotje ook, moet daar toch ook eens zien te geraken, in Kapellen... En dat is idd. een zalig patroontje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi! Ik twijfel al zo lang of ik dat patroontje toch eens niet zou aanschaffen...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, heel mooi! Weeral een angst overwonnen ... knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi resultaat! En dat met een gewone naaimachine; ik zal het me ook eens moeten wagen. Je hebt me overtuigd.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Kei-goed gelukt zeg! Ik heb ook altijd schrik van tricot, alhoewel het voor de Dochters al wel eens de revue passeerde. Misschien probeer ik het nu wel voor mezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Howla, gij zijt een nieuwe garderobe aan het stikken tegen volgende week zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb er inderdaad zo al heel veel zien passeren op andere blogs, maar dat blijft toch een schoon modelleke he! En elke stof maakt van een kleedje toch iets totaal anders vind ik :) Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Toch een mooi kleedje; past super bij je laarsjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb daar ook schrik voor en steek het altijd op mijn machientje dat het het af kan, die eerste foto, zo knap, is dat u bed, want dat is ook wel gedurfd!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik herinner mij nu niet of ik op facebook al mijn enthousiasme geuit had, maar goed, als ik dat nu dubbel doe, is dat ook weer geen ramp. Dus: wauw, dit staat je geweldig! Ik zou zelf dat stofje niet durven kiezen, maar 't is echt een schoontje! Tien op tien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen