Expecto Patronum

zaterdag 3 oktober 2015

Ze vroeg er al een tijdje om, of ik een gelukstrui voor haar wil maken. Een trui met beschermende krachten - een Expecto Patronum! Harry is één van haar helden. Ze verslond de Potter-boeken toen ze net 7 was en las ze enkele keren na elkaar tot ze de verhalen wel kon dromen en alle toverspreuken uit haar hoofd kende. Nu, bijna 6 jaar later heeft Harry nog niets van zijn heldenstatus ingeboet.












Ik maakte de langverwachte trui uit een mega-grote trui die ik op de rommelmarkt vond. De trui was zo gigantisch dat ik er vrij zeker was dat ik er een sweater voor Jongste zou uitkrijgen. Niet helemaal dus, ik gebruikte nog een restje glitterstof van de Rianne aan de schouders en als boordstof. Op haar verzoek werd het weer een Lane Raglan sweater en deze keer wilde ze trui en mouwen wat langer, zodat ze haar handen daarin kan verstoppen. Even probeerde ik haar nog duimgaten aan te praten, maar ik stootte op een onverbiddelijke njet! Persoonlijk vind ik dat de halslijn van de Lane Raglan iets te wijd uitvalt, maar mijn dochters willen niet anders. De trui kreeg haar beschermende laag, na een uurtje  - met gelukkige gedachten in mijn hoofd en het puntje van mijn tong uit mijn mond - flexfolie snijden.


Hierboven de voor en na.
grijze XXL trui nike: van de rommelmarkt
glitterstof boorden en schouders: Sparkle Grey Lillestoff - laatste restje van dit project
Flexfolie holografisch (hert) en Flexfolie zilver (tekst): Hexagoon Leuven
Patroon: Lane Raglan van Hey June

26 opmerkingen:

  1. Verrukkelijk !
    Professor Perkamentus zou Griffoendor minstens 10 punten extra toekennen moest Hermelien zo'n trui dragen.
    Echt zalig, ik wil er zelf ook zo een. Op 45-jarige leeftijd. In maat 48. Echt !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Cool cool supercool! Recykleren, Harry Potter en een Loes: drie dingen waar ik blij van word ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een trui die hier bij de dochters een schot in de roos zou zijn! Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Precies ene uit de winkel, perfect gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zalig zo'n trui om in weg te kruipen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, een gelukstrui! Zalig!
    Leuk als ze zich knn verdiepen in een leesboek.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een gelukstrui, wie wil dat niet.... Komt er ook nog een onzichtbaarheidsmantel?Zou wel leuk zijn... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik een stukje van die stof te pakken krijg: zeker en vast! Ik vrees wel dat die meteen uitverkocht zal zijn, denk je niet?

      Verwijderen
  8. Nina en vriendinnen zijn zojuist ook in de Harry Potter fase beland. En ik die dacht dat Harry volledig passé was, niet dus ;) Als ze deze trui zou zien zou ik zeker dezelfde moeten maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super! Wist zelfs niet dat zo'n flexfolie bestond :-), gaan we onthouden

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schoon in gans de betekenis van de trui!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die flexfolie, zalig! Maakt ge er ook op bestelling? *puppyoogjes*

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo'n schoontje! Ik blijf er bij... Ze heeft stijl, die knappe dochter van u ;) Topteam zijn jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mag je Expecto Patronum ook vrij vertalen als Verwacht een Patroon?
    Tof gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een bestaand patroon. Voorlopig laat ik dat patroontekenen over aan experten, zoals jou bv.

      Verwijderen
  14. super! En ik geef toe, ik verslond die boeken ook! En ik was toch al een pak ouder dan 7 toen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik wil ook zo'n trui! Zo origineel. En knap gerecykleerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super leuk en begrijp ik nou goed dat je dit met de hand sneed?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel leuk model zo met die mouwencombi :)

    BeantwoordenVerwijderen